To jest jeden z tych przepisów gdzie jako pierwsza myśl nasuwa mi się: „What?!”
Nigdy nie byłam wielką fanką awokado- takie bez smaku, maziowate i właściwie z czym to jeść?
Na szczęście moje podejście do tego owocu uległo znacznej poprawie, bo choć nadal smakiem nie powala i jest maziste zdecydowanie ratuje się właściwościami i wartościami odżywczymi.
Bo awokado drodzy państwo to bogactwo zdrowych tłuszczy, witamin, potasu, luteiny i zeaksantyny odpowiedzialnych za dobry wzrok. Ponadto awokado dzięki zawartości jednonienasyconych kwasów tłuszczowych zapobiega, a nawet odwraca insulinooporność. Warto jeść ten owoc w towarzystwie pomidora czy marchewki gdyż znacznie  poprawia absorbcję witaminy A. Natomiast w dodatkiem jajka tworzy śniadanie mistrzów! Szczególnie wskazane po porannym treningu. Natomiast z pominięciem pieczywa jest to idealna propozycja na śniadanie białkowo – tłuszczowe
Uwaga!!! Nie wyrzucaj pestki z awokado- ususz ją, a ja podpowiem Ci jak ją wykorzystać. Póki co przepis. Dwie wersje w zależności od tego czy posiadasz małe, czy duże awokado.

PIECZONE AWOKADO Z JAJKIEM
Makro na tą porcję B: 22,5g W: 30g T: 30,5g ok 478 kcal
Składniki:
👉 1 dojrzałe awokado ( moje 100g zw skórą)
👉 2 jaja
👉 100 g pomidorków śliwkowych
👉 10 g sera feta lub ricotta
👉 świeża bazylia
👉 sól i pieprz
👉 Kromka pełnoziarnistego pieczywa

Awokado przekrój wzdłuż i obracając połówki w przeciwnych kierunkach otwórz je. Trzymając połówkę z pestką w dłoni wbij w pestkę nóż i go obróć- w ten sposób najłatwiej wyjąć pestkę. Jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem dużego awokado istnieje spora szansa, że w miejscu po pestce zmieścisz całe jajko. Jeśli jednak masz małe awokado delikatnie wydłub odrobinę miąższu ze środka. Oddziel żółtka od białek. Żółtko umieść w miejscu po pestce, a z białka zrobimy jajecznicę.
Przygotuj naczynie żaroodporne lub małą tortownicę i umieść w nim połówki awokado z jajkiem. Wierzch jajka posyp serem feta, solą i pieprzem i piecz w 180′ ok 15 minut w przypadku samego żółtka lub 20 minut jeśli zmieściło się całe jajko. Jeśli robisz jajecznicę z białka nie dodawaj już tłuszczu. Najpierw na suchej patelni podsmaż przekrojone na pół pomidorki. D opraw je solą i pieprzem, zalej białkami, zdejmij z ognia i wymieszaj aż do zetnięcia się  białek. Dodaj porwane listki bazylii i zajadaj w towarzystwie upieczonego awokado…Pychota!

4 komentarzy do “Pieczone awokado z jajkiem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *