Lubisz bolońskie? Bo ja bardzo! No ale nie jem mięsa…To czym je zastąpić? Bo przecież nie zrobię bolońskiego na rybie 😉 No i jak zrobić danie z makaronem, które nie pochłonie w jednej porcji całego dziennego makro na węglowodany? No to hop! Otwieram nową książkę Kayli Itsines i znajduję przepis na Makaron z cukinii z sosem bolońskim. Jak to zwykle bywa nie wszystko w przepisie mi pasuje, ale metodą prób i błędów znajduję złoty środek, a moje kubki smakowe są bardzo z tego złotego środka zadowolone.
Przygotowanie tego dania nie wymaga skomplikowanych składników, ani nie zajmuje dużo czasu. Pod warunkiem, że wyjdziemy trochę poza schematy i odważymy się spróbować czegoś nowego. I tak właśnie ja po raz pierwszy w swojej kuchni odważyłam się użyć „mięsa mielonego” z soi. Nie jestem fanką takich wynalazków, szczególnie gdy skład wygląda niczym opis substancji chemicznej, ale na szczęście zapotrzebowanie i wymagania rynku wegetariańskiego sprawiły, że jakość i skład tego typu produktów w ostatnich latach uległ znaczniej poprawie. W przepisie Kayli zostało użyte mielone mięso z indyka/kurczaka lub dobrej wołowiny, więc jeśli jesteście mięsopożeraczami to śmiało próbujcie wersji mięsnej. Ja ze swojej strony dodam, że „mięso” sojowe bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło i gdybym nie wiedziała, że to soja to dałabym się zrobić w balona 😉

WEGAŃSKIE/ WEGETARIAŃSKIE SPAGHETTI BOLOŃSKIE
Makro dla jednej porcji B: 34,4g W:29,1g T: 13,8g ok 411 kcal
Składniki na dwie duże porcje:
👉 220 g wegetariańskiego mięsa mielonego z soi- szukaj w marketach w zamrażarkach.
👉mała czerwona cebula
👉dwa ząbki czosnku
👉puszka krojonych pomidorów 400g
👉100g startej marchewki
👉15g koncentratu pomidorowego
👉100 g suchej czerwonej soczewicy
👉łyżka oleju rzepakowego Extra virgin
👉100g pieczarek
👉320 g zielonej cukinii ( jedna średnia)- w UK bez problemu można dostać gotowe spaghetti z cukinii
👉 łyżeczka parmezanu lub w wersji wegańskiej łyżeczka nieaktywnych drożdży
👉Sól i pieprz do smaku
👉Ok. 400ml wody lub bulionu warzywnego
Na patelni rozgrzej pół łyżki oleju i podsmażaj mięso sojowe ok 10 minut ( może być mrożone). Gotowe przełóż do miski i na tej samej patelni na reszcie oleju podsmaż pokrojoną drobno cebulę i przeciśnięty przez praskę czosnek. Następnie dodaj startą marchewkę i pokrojone w plasterki pieczarki. Smaż kilka minut po czym dodaj koncentrat pomidorowy oraz pomidory z puszki. Całość doprowadź do wrzenia i zmniejsz ogień. Dodaj przepłukaną na sicie soczewicę i wodę lub bulion, wymieszaj. Przykryj patelnię pokrywką i duś wszystko ok 10 minut. Po tym czasie dodaj podsmażone mięso sojowe, dopraw solą i pieprzem i duś jeszcze 10 minut. W międzyczasie zrób spaghetti z cukinii używając do tego spiralizatora do warzyw. Takie cukiniowe spaghetti możesz zjeść na surowo lub podsmażyć minutkę na odrobinie oleju. Gotowe spaghetti (połowę) ułóż na talerzu, dodaj połowę zawartości patelni, posyp parmezanem lub płatkami drożdżowymi i zajadaj! Smacznego!
Ponieważ przepis jest na podwójna porcję możesz się nią podzielić, lub spakować w pudełko na następny dzień.

7 Komentarzy do “Wegańskie/ Wegetariańskie Spaghetti Bolognese

          1. Hihi no to dobrze że to faktycznie błąd bo aż się balam, to ponad mój dzienny limit było 😂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *