Do mych rąk właśnie trafiła nowa, niezwykła książka kucharska…I już się rwę, żeby ogłosić, że jest fenomenalna!!! Ale spokojnie…Powoli, po kolei.
Kim jest Kayla Itsines? Jak sama Kayla o sobie pisze:” Jestem trenerką personalną. Pracuję w branży fitness od prawie dziesięciu lat i wybrałam ją dlatego, że moją pasją jest sprawianie, by ludzie, a zwłaszcza kobiety, lepiej czuli się w swoim ciele.”
Kayla to niespełna 27-letnia Australijka greckiego pochodzenia, którą swoją metodą BBG- Bikini Body Guide podbiła świat, a gang Kayli liczy ponad 16 milionów kobiet na całym świecie! Przypomina Wam to kogoś? Tak! Kayla Itsines to taka nasza Choda. A jej książka ” Kayla Itsines Bikini Body 28 dni przewodnik po zdrowym jedzeniu i stylu życia” właśnie trafia do polskich księgarń. Wydana przez Wydawnictwo ZNAK Litera Nova książka jest…Najpiękniej i najczytelniej wydaną publikacją kulinarną jaką moje oczy widziały.

Na dzień dobry worek motywacji! Autorka w bardzo prosty i przejrzysty sposób tłumaczy dlaczego „Nasze oczekiwania i cele powinnyśmy budować na tym, co czujemy, anie na tym, co widzimy”. Czyli dlaczego naszym – kobiet, celem powinno być nie tylko pięknie, zadbane ciało, ale przede wszystkim stan umysłu, w którym stajemy pewne siebie, zdrowe i silne. Ale to zdrowie, to nie tylko mięśnie brzucha, to przede wszystkim zdrowy wygląd. Siła, to nie dźwiganie ciężarów, a pozytywne i realistyczne nastawienie- siła wewnętrzna, dzięki której negatywną energię z kiepskiego dnia potrafisz wykorzystać w pozytywny sposób, np. robiąc trening. A pewność siebie? to stan emocjonalny, czyli to jak czujesz się sama ze sobą…Kayla w swojej książce kładzie bardzo duży nacisk na szanowanie siebie „pokochanie na tyle, by prowadzić zdrowy tryb życia”. Zgadzam się z nią w  100%, bo przecież każdy z nas jest nieprawdopodobnym szczęściarzem, ponieważ dostaliśmy od losu życie i zdrowie. Naszym zadaniem jest wykorzystać ten dar w jak najlepszy sposób, aby cieszyć się nim jak najdłużej.
Natomiast aby tak się stało elementem niezbędnym do utrzymania motywacji i chęci do dobrej zmiany jest środowisko, którym się otaczamy. „… Rodziny się nie wybiera. Jednak twoi znajomi i najbliżsi przyjaciele, ludzie, z którymi z własnej woli przebywasz najczęściej, często pomagają ci kształtować twoje życie,a ich z całą pewnością dobierasz sama!”. Dlatego ja zawsze zachęcam was, żebyście nie wstydziły się publikować swoich zdjęć przed czy po treningu, fotografii posiłków, czy najzwyklejszych rzeczy, które was cieszą, bo to motywuje zarówno was do cięższej pracy jak i innych do naśladowania i czerpania inspiracji i motywacji do działania. Odblokuj swój profil i pokaż światu, ze robisz dla siebie coś dobrego, Że dbasz o siebie i szanujesz swoje zdrowie i życie. I za żadne skarby nie przejmuj się opinią „życzliwych”- kąsają z zazdrości 😉 W dalszej części książki znajdziesz informację o makro i mikro składnikach. O tym dlaczego zbilansowana dieta to podstawa zdrowego stylu życia, oraz o tym dlaczego, żeby schudnąć trzeba jeść! Dodatkowo w bardzo przejrzysty, kolorowy i jasny sposób opisane są superpokarmy oraz alergie i nietolerancje pokarmowe.

 

 

 

 

 

 

 

Po tym wstępie zaczyna się prawdziwa magia. Kayla z góry zaznacza, że nie liczy kalorii, ale skupia się na dostarczeniu w swojej diecie wszystkich grup pokarmowych, które są podstawą dobrego, zdrowego żywienia. Plany posiłków rozpisane są na cztery tygodnie i podzielone na opcje :A, B, C i D. Dzięki temu jeśli np.dziś nie masz ochoty na owsiankę z gruszką z opcji A, możesz ją zastąpić  tostem z truskawkami lub innym daniem oznaczonym w książce tą samą literą. Ale zanim zaczniesz gotować dostaniesz mnóstwo istotnych wskazówek. Dowiesz się jak przygotowywać posiłki do pudełek oraz jakie sprzęty w kuchni są niezastąpione. Dodatkowo znajdziesz informacje jakich ziół używać, na jakich tłuszczach smażyć oraz jak zorganizować miejsce w lodówce, żeby żywność zachowała swoje właściwości i świeżość.

Teraz czas na moją ulubioną część, czyli przepisy. Nie widziałam jeszcze w żadnej książce tak czytelnie rozpisanego jadłospisu. Wszystko podane jak na dłoni. Pierwsze dwie strony są ze zdjęciami posiłków- jest śniadanie, drugie śniadanie, lunch, podwieczorek i kolacja. A na następnych dwóch stronach dokładne przepisy jak przygotować każde danie. Zdjęcia są fenomenalne! nawet najprostsze danie wygląda tak apetycznie, że przekona każdego sceptyka  zdrowej diety. Przy każdym przepisie podany jest czas przygotowania, czas gotowania i poziom trudności. A składniki potraw są ogólnodostępne i niedrogie. Plan rozpisany jest na 4 tygodnie- 5 posiłków na 7 dni w tygodniu. Jeśli nadal będzie to dla ciebie za mało…Kolejna część książki to dodatkowe przepisy na zamienniki posiłków podanych w jadłospisie! Nie pasuje ci śniadanie z poniedziałku w pierwszym tygodniu oznaczone literą A? Przechodzisz do rozdziału ” Zamienniki” i wybierasz inne oznaczone literą A. Proste prawda? Ja już wypróbowałam jeden z przepisów i obiecuję się nim z Wami podzielić <3

Ostatnie przepisy w książce zatytułowane są ” Słodkości w lepszej wersji”…Oooooo moi drodzy…Cuda! Od domowej czekolady przez lody, brownie, babeczki, kulki mocy, tiramisu, ciasteczka…Przysięgam, ze jak tylko zacznie się przerwa wiosenna w szkole, nie wyjdę z kuchni!
Zwieńczeniem książki są tabele produktów ze wszystkich grup pokarmowych z przykładowymi porcjami. Czyli np. ile płatków możesz zjeść z grupy zbóż i ile gram owoców do tego. Albo ile mięsa, tłuszczu i warzyw w porcji na obiad. Jest to bardzo pomocne w tworzeniu odpowiedniej wielkości dań, bo bądźmy szczerzy- zazwyczaj problemem nie jest zła dieta, a nieprawidłowe porcje tego co zjadamy.

Jest jeszcze jedna niespodzianka…Na samym początku książki znajduje się plakat z 28-dniowym planem treningowym dla początkujących! A na końcu dokładny opis każdego ćwiczenia, bo technika wykonywanych ćwiczeń to podstawa skutecznego treningu…
Podsumowując. Ta książka to podane na tacy rozwiązanie dla wszystkich tych, którzy notorycznie szukają wymówek do startu. A to „nie wiem co z czym jeść”, a to „nie mam pomysłu na posiłki”, albo „nie umiem gotować”. „Lubie jeść słodkie”, „mam alergie pokarmowe”, „nie wiem co ćwiczyć”…Odpowiedzią na te pytania jest książka KAYLA ITSINES BIKINI BODY 28 DNI. PRZEWODNIK PO ZDROWYM JEDZENIU I STYLU ŻYCIA. Przepięknie wydana, kolorowa i przejrzysta. Bardzo kobieca! Ewka Konewka bardzo poleca.
Cena 59,90 zł za prawie 400 opasłych stron. A w tej chwili tu w promocji!!
A w prezencie od Kayli- różowy hantelek…taki talizman na dobry poczatek <3

21 Replies to “28 dni z Kayla Itsines?

  1. Twój opis nie pozwala mi dłużej czekać😍😍😍 zamawiam już! 💖 bardzo mi się przyda przy mojej nowej diecie 🤪

      1. Wczoraj zamówiłam, już jest u mnie… Niezła kobyła 😉 Cudo !! Wieczorem bieganko – a po bieganku – uważna lekturka. Już mi się podoba 🙂

  2. Widziałam ta książkę u kilku osób na Instagramie, Kayle znam, zaczynałam z nią swoją przygodę ale dopiero ta recenzja mnie przekonała do zakupu. Właśnie zamówiłam 🙂

  3. Ksiazke kupie,konto na insta odblokowane…Ewka,rewolucje robisz w moim zyciu….I bardzo ale to bardzo mi to pasuje. Dziekuje,za to ze jestes😍

  4. Zamowilam ksiazke z linku w promocji i nie dostalam hantla 🙁 eh pewnie ta drozsza wersja zawiera go w sobie…szkoda ale ksiazke dzisiaj zaczynam studiowac..ps Ewa blog jest piękny!!

  5. Książka super! Kupiłam zaraz po Twoim poście. Rewelacja – polecam wszystkim. Bardzo pięknie wydana, motywująca. Jedyny minus to wg mnie taki, że do opisów ćwiczeń Kayla mogła dołożyć zdjęcia lub rysunki jak prawidłowo je wykonać. To jednak nie książka o ćwiczeniach a bardziej o jedzeniu i motywacji a tego w niej nie brakuje. Kupujcie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *